1969 : Nieuw logo

Na de commerciële overname van brouwerij Amelot uit Zele was brouwerij Christiaens uit Koekelare aan de beurt. Het cliënteel bestond vooral uit een 30-tal cafés (19 in eigendom) en private klanten, samen goed voor 30000 bakken op jaarbasis. Samen met de 2 vaste werknemers, de 3 vrachtwagens werden de functionele gebouwen overgenomen.

De oude brouwerijgebouwen van Heule-Watermolen waren ondertussen te klein geworden voor de 13 camions en hun chauffeurs. In 1967 werd te Kuurne industriegrond gekocht tot doel een nieuw verdeelcentrum (voor de regio Zuid-West-Vlaanderen) te bouwen.

Eind 1969 kon de officiële inhuldiging plaatsvinden.

In september ’69 werd voor de zoveelste maal een ereprijs gewonnen. Deze keer de gouden medaille voor Anglo-Pils op de “8th World Selection for Beer” in Londen.

Zelfs een handelsmerk (het galopperende paardje) dat de tijd getrotseerd heeft, ontsnapt niet aan de erosie die om zich heen grijpt.

Voor deze ingrijpende vernieuwing doet Ignace Versele beroep op het “Design Team” uit Antwerpen, die met een modern en sierlijk ontwerp voor de dag komen. Het rood was weliswaar volledig verdwenen.

De overgang naar het beetje minder sfeervolle logo was voor iedereen een beetje wennen. Het merkbeeld was ontworpen in rustige kleuren : neutraal, wit paard silhouet op okerkleurig veld. Een afwijking was hetzelfde paardje op donkerbruin veld. De stilist past eveneens het lettertype aan : het traditionale “Times” (Romein, Bold en Italic) worden vanaf heden gebruikt.

Op 9-10-11 november werd in de nieuwe garages een internationale vogeltentoonstelling georganiseerd. De pas in nieuwe kleuren geschilderde camions van de brouwerij moesten tijdelijk pastvatten op de parking voor de brouwerij. Trouwens een aardige blikvanger.

Zoals verwacht, maar vroeger dan de prognoses, werd eind 1969 het stortingscijfersrecord behaald. De toenemende verkoop, de warme zomer en de inspanningen van het verkoopsteam zorgen voor de mijlpaal in de Anglo-geschiedenis.

<< op de foto herkennen we centraal
Ignace Versele vergezeld van directie,
brouwers en arbeiders.

Natuurlijk gevolgd door een groot personeelsfeest.

Het jaar 1970 ging gekenmerkt door enkele ingrijpende beslissingen :

> totale vernieuwing van limonade- en wateretiketten : nieuwe kleurtjes en frisse look
> toevoeging van extra halsetiket op deze flessen
> creatie van kristalheldere LEM luxe limonade (door gebruik van inlandscitroenzuur)
> de “B.I.P-centrale” voegt een afdeling wijnen aan het assortiment toe ( wat een grandioos succes werd)

>>> Ga naar de vorige rubriek in de geschiedenis (1968 – Nieuwe tanks voor opslag bier + ereteken mevr. Leon Versele) > klik hier

>>> Ga naar de volgende rubriek in de geschiedenis (1971 – Nieuwe limonade bottelarij) > klik hier