In het voorjaar van 1961 pakte Anglo-Belge uit met een totaal nieuwe limonade, gebaseerd op zuivere suiker en betere ingrediënten. De lancering was onmiddellijk een succes en zal de beslissende factor worden in de verdere groei van de limonadefabriek, en zo de belangrijkste limonadefabrikant van het Vlaamse land komen.
Het verkopen van “betere” limonade was reeds in de vijftiger jaren (Cina en Mistral) een succes. En door de gestegen koopkracht van de “Golden Sixties” en de toename van vrije tijd, groei van de vakantiesector, uitbouw van sport- en vakantiecentra, … boorde Anglo-Belge met BIP een nieuwe markt aan.

Na veel zoeken en proeven van verschillende grondstoffen (de ene al meer doeltreffend dan de andere) kwam men met een nieuw product, dat beantwoordde aan de gestelde criteria :
> gemaakt op basis van zuivere suiker
> nieuwe smaak
> fris en levendig uitzicht
> afgewerkt met essences op basis van natuurlijke kleuren.
Er werden 3 limonades (citron, orange en de onontbeerlijk geworden cola) en een gashoudend water geproduceerd. Een goed product, nu nog een korte, krachtige, eigentijds naam vinden die goed in de mond lag …
Het zou Ignace Versele himself zijn, die uiteindelijk op de naam BIP kwam. Genoemd naar het bekende signaal van de eerste Russische kunstmaan (Spoetnik) was ook dit punt een goede vondst.
>>> Ga naar de vorige rubriek in de geschiedenis (1960 – Eerste Bierfeesten in Waregem) > klik hier
>>> Ga naar de volgende rubriek in de geschiedenis (1962 tot 1964 – Nieuwe gebouwen, magazijnen, …) > klik hier