1966 : Nieuw pils-etiket

Het waren gouden tijden, de zestiger jaren : de bierhandel bloeide, de succesbieren Anglo Pils en Rossbräu waren een vaste waarde geworden en de nieuwe BIP-limonaden boden aardig wat mogelijkheden op de binnenlandse markt.

Sedert lang was de brouwerij de kleinschaligheid ontgroeid en in de brouwerswereld werd Anglo-Belge erkend als één van de meest vooruitstrevende brouwerijen.

een laatste blik op de woning van de familie Versele,
net voor de afbraak

De perfecte organisatie van de brouwerij (samenwerking tussen verkoopafdeling, logistiek, productie, promotie en administratie) zorgden voor een even perfecte service naar de klant : café of bierhandelaar.

De succesperiode zorgde er ook voor dat Anglo over aardig wat liquiditeiten beschikte. Hierbij werd ook de klant opnieuw de overwinnaar : veel beginnende bierhandelaars kregen van de de familie Versele een financiële ruggesteun.

In maart 1966 kreeg het paradepaardje van de brouwerij een nieuw etiket. Het enigzins speelse etiket van vroeger (boven) werd vervangen door het overwegend rode etiket (onder).

.

>>> Ga naar de vorige rubriek in de geschiedenis (1962/1964 – Nieuwe ateliers, magazijnen en gebouwen) > klik hier

>>> Ga naar de volgende rubriek in de geschiedenis (1966 -Opening feestzaal Fiertelhof en belangrijk jaar) > klik hier