Na een mislukte introductie van het Anglo-Belge assortiment bij Delhaize Le Lion (daar waren de bierhandelaars absoluut niet blij mee en de directie koos na het behalen van de niet zo denderende resultaten bij deze distributiekten om einde te maken aan de samenwerking) kwam de brouwerij in 1955 met een nieuw bier met hoge gisting op de markt.
Het typisch amberkleurig bier met scherp hoparoma richtte zich tot een nieuwe cate gorie verbruikers, die zich niet tevreden stelden met een gewoon “pintje”.
Voor de naamkeuze van dit nieuwe bier werd een wedstrijd uitgeschreven. Een distributeur en 2 werknemers (Arsene en Jozef Naessens) brachten “Anglor” naar voor. Door Anglor had de brouwerij de handen vol met extpra roductie, distributie en publicitaire ondersteuning.

In de lente van 1955 werd een zeer originele prijskamp voor café-uitbaters uitgeschreven. De prijzen bestonden uit geldsommen van 1000 Bef tot 3000 Bef.
Dat dit een succes werd, getuigt de foto hieronder.

>>> Ga naar de vorige rubriek in de geschiedenis (1951 – Ignace Versele wordt Afgevaardigd Bestuurder) > klik hier
>>> Ga naar de volgende rubriek in de geschiedenis (1955 – Anglo Belge Bestaat 65 jaar> klik hier